2025 m. balandžio mėnesį mūsų gimnazijos anglų kalbos mokytojas Mindaugas Dambrauskas dalyvavo tarptautiniuose mokymuose „Creativity in the Digital World“, vykusiuose Pirėjuje, Graikijoje. Kursus organizavo ilgametę patirtį turinti mokymo organizacija IDEC, subūrusi pedagogus iš Lietuvos, Portugalijos, Kipro, Rumunijos ir Vengrijos. Tai buvo savaitė intensyvių, įkvepiančių ir praktiškai naudingų užsiėmimų, skirtų išplėsti kūrybiško skaitmeninių priemonių naudojimo galimybes švietime.
Mokymų metu ypatingas dėmesys buvo skiriamas tam, kaip ugdyti mokinių kūrybiškumą ir kritinį mąstymą pasitelkiant šiuolaikines technologijas. Mokytojai išmoko kurti GIF animacijas, naudojamas edukaciniuose kontekstuose, analizuoti dirbtinio intelekto įrankių panaudojimą pamokose, bei patys išbandė įvairias interaktyvias užduotis, skatinančias aktyvų mokymąsi.
Dirbtinio intelekto (DI) taikymas švietime – viena aktualiausių šių dienų temų. Mokymų metu buvo išbandyti keli DI pagrindu veikiantys įrankiai, kurie gali būti naudojami pamokose: nuo kūrybinių rašymo užduočių generavimo iki personalizuotų kalbos mokymo veiklų kūrimo. Taip pat buvo aptarti etiniai šių technologijų naudojimo klausimai bei būdai, kaip išlaikyti mokinių autentiškumą dirbant su DI.
Įgytos žinios ir praktiniai įgūdžiai jau yra taikomi mūsų gimnazijoje: anglų kalbos pamokose mokiniai kuria trumpas istorijas pasitelkdami tiek vaizdus, tiek DI generuotus tekstus, analizuoja jų struktūrą bei pritaiko kūrybinį mąstymą kurdami turinį. Tokie metodai didina mokinių motyvaciją, lavina jų skaitmeninius gebėjimus bei kalbinę raišką.
Šios patirties sklaida vykdoma ne tik per pamokas. Kolegos buvo supažindinti su kursų turiniu vidiniuose mokytojų susirinkimuose bei metodinėje grupėje. Taip pat planuojami praktiniai mokymai kitiems mokytojams apie kūrybišką DI panaudojimą bei interaktyvių užduočių kūrimą.
Dalyvavimas tokio pobūdžio mokymuose ne tik stiprina mokytojo profesines kompetencijas, bet ir prisideda prie visos mokyklos bendruomenės tobulėjimo, skatina atvirumą naujovėms bei kūrybišką požiūrį į ugdymą.